Le collezioni di ALMA DL: archivi per la didattica, la ricerca e gli atti

Comba, Valentina ; Sacchi, Simone (2002) Le collezioni di ALMA DL: archivi per la didattica, la ricerca e gli atti. In: Open Archives e nuovi scenari dell'editoria scientifica e didattica online, 7 novembre 2002, Bologna.
Full text available as:
[thumbnail of combasacchi.pdf]
Preview
PDF
Download (66kB) | Preview

Abstract

La relazione illustra sinteticamente le iniziative dell'Università di Bologna nel campo dello sviluppo di servizi innovativi per la didattica e la ricerca. Le collezioni che potranno essere rese pubbliche negli appositi archivi (archivi "eprints") saranno oggetto di gestione e manutenzione continua e centralizzata da parte del CIB, con il supporto dei bibliotecari del Sistema Bibliotecario d'Ateneo. Questi servizi vengono realizzati nell'ambito dell'Open Archives Initiative con collaborazioni di livello nazionale e internazionale.

Abstract
Document type
Conference or Workshop Item (Paper)
Creators
CreatorsAffiliationORCID
Comba, Valentina
Sacchi, Simone
Keywords
Open Archives Initiative Editoria elettronica
Subjects
DOI
Deposit date
17 Jun 2004
Last modified
17 Feb 2016 15:10
URI

Other metadata

This work may be freely consulted and used, may be reproduced on a permanent basis in a digital format (i.e. saving) and can be printed on paper with own personal equipment (without availing of third -parties services), for strictly and exclusively personal, research or teaching purposes, with express exclusion of any direct or indirect commercial use, unless otherwise expressly agreed between the user and the author or the right holder. It is also allowed, for the same purposes mentioned above, the retransmission via telecommunication network, the distribution or sending in any form of the work, including the personal redirection (e-mail), provided it is always clearly indicated the complete link to the page of the Alma DL Site in which the work is displayed. All other rights are reserved.

Downloads

Downloads

Staff only: View the document

^