Il questionario di benchmarking per le Università che offrono blended learning: un'esperienza costruttiva

Comba, Valentina ; Quatrosi, Francesca ; Montini, Mattia ; Baraldi, Monica (2009) Il questionario di benchmarking per le Università che offrono blended learning: un'esperienza costruttiva. In: E-learning, creatività  e innovazione. VI Congresso nazionale SIe-L, 16-18 settembre 2009, Fisciano, Salerno, Italia.
Full text available as:
[thumbnail of siel2009.pdf]
Preview
PDF
Download (22kB) | Preview

Abstract

Questo lavoro riguarda l'esperienza di benchmarking coordinata dall'ESMU (European Centre for Strategic Management of Universities) a cui l'Università  di Bologna ha aderito nell'autunno 2008. Sebbene il progetto sia ancora in corso, abbiamo valutato di interesse per il congresso Sie-l presentare il questionario, in quanto le Università  partecipanti, coordinate dall'ESMU e da consulenti dell'EADTU (European Association for Distance Teaching Universities) hanno collaborato per realizzazione di una versione adatta alle Università  tradizionali che erogano blended learning.

Abstract
Document type
Conference or Workshop Item (Paper)
Creators
CreatorsAffiliationORCID
Comba, Valentina
Quatrosi, Francesca
Montini, Mattia
Baraldi, Monica
Keywords
E-learning Benchmarking Blended learning Qualità  della didattica Management
Subjects
DOI
Deposit date
28 Sep 2009 07:53
Last modified
16 May 2011 12:11
URI

Other metadata

All users are allowed to access freely to the work, to reproduce, use, distribute, transmit and publicly display it and to produce and distribute derivative works, in any digital format, for a strictly personal private use or for teaching or research purposes, with express prohibition of any direct or indirect commercial use. Users are also authorized by the right holder to reproduce a limited number of printed copies of the work for their own personal use. In any case, moral rights of the author /s should be respected, mainly adequately acknowledging the right of paternity.

Downloads

Downloads

Staff only: View the document

^