Women authors of ELT materials in Italy (1896-1918)

Shvanyukova, Polina (2019) Women authors of ELT materials in Italy (1896-1918). DOI 10.6092/unibo/amsacta/6544. In: Lingue seconde e istituzioni: Un approccio storiografico. A cura di: Vicentini, Alessandra ; Lombardini, Hugo E.. Bologna: Clueb, pp. 69-91. ISBN 978‐88‐491‐5666‐9. In: Quaderni del CIRSIL, (13). ISSN 1973-9338.
Full text disponibile come:
[thumbnail of CIRSIL 13 - 05 Shvanyukova.pdf]
Anteprima
Documento di testo(pdf)
Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, il contributo può essere liberamente consultato e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato.

Download (582kB) | Anteprima

Abstract

The aim of this paper is twofold. Firstly, I present the findings of bibliographical research conducted in an attempt to identify first women authors of ELT materials in Italy. It appears that, in the period between 1896 and 1918, twenty-three different women authors produced at least one ELT publication each. Secondly, I focus on two women authors whose contribution to promoting the learning and teaching of English in that period was particularly significant. I argue that Pia Padovani’s (1904, 1906) and Anna Benedetti’s (1915) views on the goals, priorities and language teaching methodologies are of particular relevance and I analyse the prefaces to their textbooks in an attempt to amplify our knowledge of the history of English language teaching in the early 20th-century Italy.

Abstract
Tipologia del documento
Estratto da libro
Autori
AutoreAffiliazioneORCID
Shvanyukova, PolinaUniversità degli Studi di Bergamo
Settori scientifico-disciplinari
ISSN
1973-9338
ISBN
978‐88‐491‐5666‐9
DOI
Data di deposito
16 Dic 2020 10:15
Ultima modifica
16 Dic 2020 10:15
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^