Anteprima |
Documento PDF (Peut-on transmettre savoirs et connaissances ?)
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 (CC BY-NC 3.0) Download (203kB) | Anteprima |
Anteprima |
Documento PDF (Can we transmit knowledge?)
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 (CC BY-NC 3.0) Download (187kB) | Anteprima |
Anteprima |
Documento PDF (Si possono trasmettere saperi e conoscenze? )
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 (CC BY-NC 3.0) Download (188kB) | Anteprima |
Abstract
This article challenges the common idea that teaching means transmitting knowledge. This statement seems unsustainable if one analyzes the problems of communication in teaching. These problems are related to the ways of listening and understanding and also to the content of communication. Hence, we propose to focus our attention on teaching as a help for learning, on learning as a process of action and decision, and on the regulation of this process. This alternative point of view doesn’t have the same considerable impasses that the idea of teaching as transmission does. Lastly, this paper clarifies the epistemological assumptions of the two competing points of view. Both the example of university education and the example of training for work analysis with the goal of prevention in a healthcare service are useful to the discussion.
Altri metadati
Si autorizzano tutti gli utenti ad accedere gratuitamente all'Opera, a riprodurla, utilizzarla, distribuirla, trasmetterla e mostrarla pubblicamente e a produrre e distribuire lavori da essa derivati, in ogni formato digitale e per una utilizzazione strettamente personale o per finalità didattiche o di ricerca, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Gli utenti sono altresì autorizzati dal Titolare dei diritti a riprodurre una quantità limitata di copie stampate su carta dell'Opere per il proprio uso personale. In ogni caso dovranno salvaguardarsi i diritti morali dello/gli autore/i dell'Opere, in particolare riconoscendone adeguatamente la paternità.