Getting to ‘know’ connectors? Evaluating data-driven learning in a writing skills course

Cresswell, Andy (2007) Getting to ‘know’ connectors? Evaluating data-driven learning in a writing skills course. A cura di: Hidalgo, E. ; Quereda, L. ; Santana, J.. DOI 10.6092/unibo/amsacta/3087. In: Corpora in the Foreign Language Classroom. Amsterdam - New York: Rodopi, pp. 267-287. ISBN 978-90-420-2142-6. In: Language and Computers: Studies in Practical Linguistics A cura di: Mair, Christian ; Meyer, Charles F. ; Oostdijk, Nelleke.
Full text disponibile come:
[thumbnail of Cresswell_2007.pdf]
Anteprima
Documento PDF
Licenza: Creative Commons Attribution Non-commercial 3.0 (CC BY-NC 3.0)

Download (285kB) | Anteprima

Abstract

This paper sets out to evaluate the effect on learners’ knowledge and use of language of one prominent technique in corpus pedagogy, the data-driven use of corpus concordances with learners as researchers, or Data-Driven Learning (DDL) (Johns 1988, 1991). More specifically, the paper attempts measurement of the effect of DDL on the achievement of the goal of appropriate production by learners of logical connectors, an important subskill in the context of the wider objective of the acquisition of basic academic writing skills in English. The evaluation uses learner corpora from experimental and control groups, supported by other methods. The conclusion is that DDL, applied in the context of the communicative teaching of writing skills, is moderately effective, and that there is potential both for the further development of learner corpora in an evaluative role, and for use of a wider range of instrumentation.

Abstract
Tipologia del documento
Estratto da libro
Autori
AutoreAffiliazioneORCID
Cresswell, Andy
Parole chiave
data-driven learning connectors CALL evaluation of CALL empirical research
Settori scientifico-disciplinari
ISBN
978-90-420-2142-6
DOI
Data di deposito
05 Ago 2011 14:26
Ultima modifica
10 Ott 2011 08:17
URI

Altri metadati

La presente opera può essere liberamente consultata ed utilizzata, può essere riprodotta in via permanente in formato digitale (c.d. download) con apparecchiature private (senza ricorso a terzi operatori professionali), per fini strettamente ed esclusivamente personali, di ricerca o didattica, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale, salvo diverso accordo espresso fra il singolo utente e l'autore o il titolare dei diritti sull'opera. Ogni altro diritto sull'opera è riservato. In particolare, non è consentita la stampa su carta d'opera e la ritrasmissione via rete telematica, la distribuzione o l'invio in qualunque forma, compresa quella con indirizzamento personale per via telematica (e-mail).

Statistica sui download

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^