Diamo spazio ai Translator Studies. Il traduttore letterario come soggetto e oggetto di studio

Barbara, Ivancic (2022) Diamo spazio ai Translator Studies. Il traduttore letterario come soggetto e oggetto di studio. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6961. In: Lezioni di Traduzione 1. A cura di: Bąkowska, Nadzieja ; Alberti, Alberto. Bologna: University of Bologna, Department of Mondern Languages Literatures and Cultures, pp. 105-122. ISBN 9788854970946. In: Lezioni di Traduzione, (1).
Full text disponibile come:
[thumbnail of LDT_1_06_Ivancic.pdf]
Anteprima
Documento di testo(pdf)
Licenza: Creative Commons: Attribuzione - Non Commerciale 4.0 (CC BY-NC 4.0)

Download (762kB) | Anteprima

Abstract

LET’S GIVE SPACE TO TRANSLATOR STUDIES. THE LITERARY TRANSLATOR AS A RESEARCH SUBJECT AND OBJECT • The paper introduces us to an emerging field within Translation Studies, which includes research focused on the translational subject, as the term Translator Studies suggests. After a brief overview of the theoretical background in which this field of studies originates, the paper focuses on some of the research directions which a translator-centered approach to translation allows. Two key words are proposed to describe these directions: embodiment and microhistory.

Abstract
Tipologia del documento
Estratto da libro
Autori
AutoreAffiliazioneORCID
Barbara, IvancicUniversity of Bologna, Department of Modern Languages Literatures and Cultures0000-0001-5231-9601
Settori scientifico-disciplinari
ISBN
9788854970946
DOI
Data di deposito
18 Lug 2022 14:32
Ultima modifica
15 Mag 2023 12:38
Nome del Progetto
DIVE-IN - Diversity & Inclusion
Programma di finanziamento
MIUR - Dipartimenti di Eccellenza MIUR [L. 232 del 01/12/2016]
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^