Exploring language learning and teaching through texts and ideas: A historiographical perspective

Vicentini, Alessandra ; Nalesso, Giulia (2024) Exploring language learning and teaching through texts and ideas: A historiographical perspective. DOI 10.6092/unibo/amsacta/7820. In: Texts and ideas in the history of language learning and teaching. A cura di: Nalesso, Giulia ; Vicentini, Alessandra. Bologna: CLUEB, pp. 1-4. ISBN 978-88-491-5793-2. In: Quaderni del CIRSIL, (17). ISSN 1973-9338.
Full text disponibile come:
[thumbnail of 1-4 Alessandra Vicentini et al.pdf]
Anteprima
Documento di testo(pdf)
Licenza: Creative Commons: Attribuzione 4.0(CC BY 4.0)

Download (651kB) | Anteprima

Abstract

This volume brings together peer-reviewed contributions that analyze an array of textual genres spanning diverse historical periods, countries and cultures, and encompassing various languages.

Abstract
Tipologia del documento
Estratto da libro
Autori
AutoreAffiliazioneORCID
Vicentini, Alessandra
Nalesso, Giulia
Parole chiave
lexicografía histórica, nomenclaturas, repertorios lexicográficos menores, ortografía, acentuación
Settori scientifico-disciplinari
ISSN
1973-9338
ISBN
978-88-491-5793-2
DOI
Data di deposito
17 Set 2024 10:48
Ultima modifica
18 Set 2024 13:48
Nome del Progetto
LITIAS - La lingua italiana in territori ispanofoni, da lingua della cultura e della traduzione a lingua dell’educazione e del commercio
Programma di finanziamento
MIUR - PRIN2017
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^