Up a level |
A cura di: Cappuccio, Elisa ; Ferrante, Annarita ; Piastra, Stefano ; Toth, Elena (2024) Una Europa Summer School 2024: Sustainability in communication and education. Spreading the word, creating awareness. Book of Abstracts. Bologna: Università di Bologna, Dipartimento di Scienze dell'Educazione, p. 29. ISBN 9788854971516. DOI 10.6092/unibo/amsacta/7724.
A cura di: Cervini, Cristiana ; Gagliardi, Gloria (2023) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 7. Bologna: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 204. ISBN 9788854971264. DOI 10.6092/unibo/amsacta/7465. In: CLUB Working Papers in Linguistics (7). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
Augenti, Maria Antonietta (2023) Inclusive design of school contexts and a curriculum according to the Universal Design for Learning approach. In: Critical Approaches to Children’s Rights - 9th CREAN Children’s Rights Research Symposium, 4-5 December 2023, University of Antwerp.
Ederoclite, Mario (2023) Insegnanti e educatori uomini a scuola e nei contesti educativi per l’infanzia: rappresentazioni, stereotipi e dinamiche relazionali. In: Convegno Dottorale "La costruzione dell’identità: tra precarietà e fragilità", 01/09/2023, Bergamo.
Augenti, Maria Antonietta (2023) Progettazione inclusiva di contesti scolastici e di un curricolo inclusivo secondo l’approccio dell’Universal Design for Learning. In: Convegno Dottorale "La costruzione dell’identità: tra precarietà e fragilità", 01/09/2023, Università di Bergamo.
Ederoclite, Mario (2023) Male teachers in school: representations and dynamics. In: 44th Annual Conference of the International School Psychology Association "School psychology in a changing world: Challenges to promote the well-being of school communities", 5-8 Luglio 2023, Bologna.
Augenti, Maria Antonietta (2023) “Non giudicare a prima vista”: un percorso di educazione inclusiva e interculturale. In: Didattica e inclusione scolastica - Inklusion Im Bildungsbereich Vernetzt: costruire comunità, 3-3-2023, Università di Bressanone.
Scappini, Ettore (2022) CaSty - Calibrating Stylized Items. [Software]
Bolognesi, Ivana ; Bolzani, Daniela ; Caccamo, Samantha ; Corbo, Leonardo ; Cuconato, Morena ; Ilardo, Marta ; Pagano, Chiara ; Salinaro, Marta ; Turnaj Elhart, Isadora (2022) MERGING- Housing for immigrants and community integration in Europe and beyond: Strategies, policies, dwellings, and governance funded by European Union, Horizon 2020 Programme: WP3 Task 2: Comparative Report on Case Analysis. DOI 10.6092/unibo/amsacta/7177.
A cura di: Borghetti, Claudia ; Tamburini, Fabio (2022) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 6. Bologna: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 126. ISBN 9788854971028. DOI 10.6092/unibo/amsacta/7115. In: CLUB Working Papers in Linguistics (6). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
A cura di: Miola, Emanuele ; Pugliese, Rosa (2021) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 5. Bologna, IT: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, ISBN 9788854970649. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6775. In: CLUB Working Papers in Linguistics (5). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
Marcuccio, Massimo (2021) Le prospettive per la formazione continua rivolta ai lavoratori del settore non pubblico nel Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza italiano: opportunità per estendere l’efficacia di un diritto soggettivo. [Preprint]
A cura di: Magni, Elisabetta ; Martari, Yahis (2020) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 4. Bologna, IT: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 161. ISBN 9788854970182. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6418. In: CLUB Working Papers in Linguistics (4). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
A cura di: Gianollo, Chiara ; Mauri, Caterina (2019) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 3. Bologna, IT: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 309. ISBN 9788854970083. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6298. In: CLUB Working Papers in Linguistics (3). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
Dewsbery, F. ; Holton, E. ; Branston, S. ; Studders, T. ; Bannigan, S. ; Prodger, A. ; Geraghty, S. ; Jackson, S. ; Welsh, C. (2019) A Parent and Professional Partnership to Ensure Continuity from Early Care & Education Centres to Primary School in England. Case Study England. Corby: Pen Green. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6221. [Dataset]
Rezek, Mateja ; Mlinar, Mateja (2019) Developing Transitional Activities for Romani Children and Their Families for Smoothing the Transition between Home and Institutional Environment. Case Study Slovenia. Ljubljana: ERI. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6220. [Dataset]
Van Laere, Katrien ; Boudry, Caroline (2019) Enabling Well-being and Participation of Children and Families Living in Poverty during Transition Periods across Home, Childcare and Kindergarten. Case Study Belgium. Ghent: VBJK. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6222. [Dataset]
Balduzzi, Lucia ; Lazzari, Arianna ; Van Laere, Katrien ; Boudry, Caroline ; Rezek, Mateja ; Mlinar, Mateja ; McKinnon, Eddie (2019) Literature Review on Transitions across Early Childhood and Compulsory School Settings in Europe. Ljubljana: ERI. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6210. [Dataset]
Balduzzi, Lucia ; Lazzari, Arianna (2019) Rethinking educational continuity through participatory action-research and professional development pathways. Case Study Italy. University of Bologna. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6223. [Dataset]
Van Laere, Katrien ; Boudry, Caroline ; Balduzzi, Lucia ; Lazzari, Arianna ; Prodger, Angela ; Welsh, Catherine ; Geraghty, Suzy ; Rezek, Mateja ; Mlinar, Mateja (2019) Sustaining Warm and Inclusive Transitions across the Early Years. Final report with implications for policies and practices. Ljubljana: ERI. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6224. [Dataset]
Rezek, Mateja ; Mlinar, Mateja ; Balduzzi, Lucia ; Lazzari, Arianna ; Boudry, Caroline ; Van Laere, Katrien ; Prodger, Angela ; Welsh, Catherine (2019) Transitions in the Early Years. Tools used in the START Project - Inspiration for professionals. Ljubljana: ERI. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6225. [Dataset]
Addessi, Anna Rita (2019) The Flow Grid for LINK Project. Guide for the Observer & Sample Scoring Sheet. p. 25. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6237.
A cura di: Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio (2018) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 2. Bologna: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 173. ISBN 9788898010899. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6060. In: CLUB Working Papers in Linguistics (2). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
A cura di: Milani, Raffaele (2018) Eserghi. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6055. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 132-136. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Tetsurō, Watsuji (2018) Fūdo. Uno studio filosofico. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6054. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 121-130. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Boccali, Giuliano (2018) Il mare nei paesaggi letterari dell’India antica. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6052. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 97-110. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Bettini, Maurizio (2018) Il paesaggio di Alcmena. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6048. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 43-50. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Farinelli, Franco (2018) La natura del paesaggio. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6051. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 73-94. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Del Corno, Dario (2018) L’ambiente naturale nel mondo greco: funzione economica e qualità estetica. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6047. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 31-42. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Assunto, Rosario (2018) Ontologia e teleologia del giardino. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6049. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 53-64. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Ricca, Laura (2018) Prefazione. Sulla natura e la poesia. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6058. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 11-21. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Milani, Raffaele (2018) Presentazione. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6057. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 7-9. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Milani, Raffaele (2018) Sui princìpi del gusto e le opere della natura. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6050. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 66-72. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Cheng, François (2018) Una pietra sull’acqua. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6053. In: Conversazioni Naturali. In memoria di Gianni Scalia. A cura di: Ricca, Laura. Bologna: Dipartimento delle Arti, pp. 111-120. ISBN 9788890522475. In: Quaderni di PsicoArt, (8). A cura di: Ferrari, Stefano. ISSN 2421-079X.
Cardellini, Margherita (2018) Discorsi sul colore della pelle tra bambini di scuola primaria: parole, significati e pregiudizi. DOI 10.6092/unibo/amsacta/5782. In: MULTICULTURAL IDENTITIES. Challenging the Sense of Belonging. Colle Val d'Elsa: Editore Fondazione Intercultura ONLUS, pp. 185-206. ISBN 978-88-942887-1-1. A cura di: Di Mauro, Maura ; Gehrke, Bettina.
A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola (2017) CLUB Working Papers in Linguistics Volume 1. Bologna: CLUB – Circolo Linguistico dell'Università di Bologna, p. 121. ISBN 9788898010738. DOI 10.6092/unibo/amsacta/5752. In: CLUB Working Papers in Linguistics (1). A cura di: De Santis, Cristiana ; Grandi, Nicola ; Masini, Francesca ; Tamburini, Fabio. ISSN 2612-7008.
Cardellini, Margherita (2017) Il «genere» nelle parole di bambine e bambini di scuola primaria in Italia: tra stereotipi ed esperienze / Gender through primary school children’s perspective in Italy: between stereotypes and experiences. AboutGender, 16 (12). pp. 74-101. ISSN 2279-5057
Cardellini, Margherita (2017) Using Photos in Pedagogical and Intercultural Research with Children. Images and Research: Between Sense and Reality. Proceedings, 1 (9). pp. 1-10. ISSN 2504-3900
Cardellini, Margherita (2017) Le parole per nominare i colori della pelle: conversazioni con alunni di scuola primaria, tra 9 e 11 anni – The words to name skin colors: conversations with 9-10 years old primary school children. Educazione Interculturale, 15 (1). pp. 1-9. ISSN 2420-8175
Cardellini, Margherita (2015) Colori della pelle: cosa pensano bambine e bambini? Uno studio su stereotipi e pregiudizi nelle scuole primarie della città di Bologna. Educazione Interculturale, 13 (2). pp. 1-12. ISSN 2420-8175
Piastra, Stefano (2014) Shanghai’s Lao Tang (‘Old Church’) in Historical Cartography. Mapping and Perception of a Sensitive Place. In: Historical Geography and Cartography of the Far East , October 25th, 2014, Fudan University, Institute of Historical Geography, Shanghai.
Addessi, Anna Rita (2013) Child/machine interaction in reflexive environment. The MIROR platform. DOI 10.6092/unibo/amsacta/4060. In: Proceedings of the Sound and Music Computing Conference 2013. A cura di: Bresin, Roberto. Berlin: Logos Verlag, pp. 95-102. ISBN 978-3-8325-3472-1.
Addessi, A.R. ; Anagnostopoulou, C. ; Olsson, B. ; Pachet, F. ; Newman, S ; Young, S. (2013) MIROR Final Report. Università di Bologna, p. 68. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6499.